torsdag, november 15, 2007

Lite blogging

Det har ikke blitt så mye blogging på meg i det siste. Det er mye å gjøre på skolen og jeg er generelt ganske sliten for tiden. Men jeg skal prøve å skjerpe meg. I dag skulker jeg en forelesning (som ikke er superviktig) og er hjemme en stund. Er så stiv i nakken at jeg har fått en heidundranes hodepine som ikke går vekk med paracet, så jeg slapper heller litt av hjemme.

Seinere i dag skal jeg opp på skolen på øvelsepost, da skal vi øve på å stelle sår. Venøse leggsår. På øvelsepost må vi ha på oss hvite sykepleierklær, og rommet er innredet som et rom på sykehus. Vi rer opp senger, gjerne med medstudenter oppi, øver på å legge inn kateter på dukker, øver på å vaske hverandre, øver på blodtrykksmåling og i dag altså venøse leggsår. Dukkene vi øver på ser ikke kloke ut, de ser ut som de har sett fanden i hvitøyet. Skrekkslagne. Dessuten ser de ut som menn i fjeset men de har både pupper og vagina. Så jeg blir litt forvirret og vet ikke helt hva slags vesen jeg forholder meg til.

I morgen får jeg oppleve hvordan pasienter virkelig ser ut i fjeset. Jeg har endelig fått ræva i gir og gått innom Engen-senteret for å høre om de trenger ringevikarer. De dro meg inn døra og sa JAAA, og da jeg gikk ut hadde jeg fått jobb både i morgen, lørdag søndag og mandag. Har til og med fått garderobeskap. Det blir mitt første møte med sykehjemsjobbing så jeg er ganske spent!

Siden jeg ikke har noen nye og spenstige bilder å legge ut, fant jeg et gammelt et fra gode gamle dager da vi bodde i Vetrlidsallmenningen. Skeivt bilde men fin utsikt!


4 kommentarer:

Linn sa...

HAHA, er uniformene korte med dyp utringning? Ikke det at jeg bryr meg, jeg tror uansett at du er den fresheste blant alle sykepleierne på huset:D

Ragnhild sa...

Nei det er bare på film... Disse ser ut som pysjamaser og kostet kr 5 per del på sykehusets vaskeri.

Silje sa...

Ta bilde av dukkene da!!

Ragnhild sa...

Ja har tenkt å gjøre det. en av babydukkene ser ut som satans barn.