tirsdag, september 30, 2008

EDB-trøbbel

Maskinen vår er helt ute og kjøre for tiden. Og den er ikke bærbar så da kan dere tenke dere hvor ille det er! Tidligere i dag var det Mozilla Firefox som ikke ville være med lenger. Jeg prøvde det klassiske skru av og på pc-trikset som pleier å funke på alle slags brunevare-problemer, men det virket ikke da heller. Jeg endte opp med å avinstallere hele driten, for så å installere det på nytt. Det jeg da kunne velge var om jeg ville ha Firefox på bokmål eller nynorsk, så då velde eg sjøvsagt nynorsk. Mest for å se forvirringen i fjeset til Hamar-østlending-bokmål-André når han oppdager det.
Ellers har jeg lesedag siden sykepleierutdanningen på HiB fyller 100 år i disse dager og det er jubileum på gang. Så jeg leser om nevrokirurgisk sykepleie siden vi skal ha forelesning om det i morgen, og siden jeg skal på nevrokirurgen i praksis snart. Har jo nesten aldri sett innsiden av et sykehus før så jeg er litt nervøs i forhold til praksis. Det blir hardt, vi begynner klokka 7 hver dag. I det minste er det bare en kort sykkeltur unna, og ikke helt ute på Milde sånn som i fjor.

Jeg får gå og lese videre om lumbalregionen, pareser og subaracnoidalblødninger.

Ingen kommentarer: