tirsdag, november 25, 2008

Hei

Jeg er ikke så flink til å skrive ting her for tiden. Ikke har jeg tatt noen fine bilder heller som det er verdt å vise frem. Så dere har ikke gått glipp av så mye altså. Livet består stort sett i å være i praksis og å sove.
I dag har jeg hatt studiedag og har endelig klart å levere inn søknad om å reise på utveksling neste år. Jeg har søkt om å reise til Tanzania og Etiopia, og håper jeg får reise. Tror det er mange søkere. Nå har jeg googlet litt og funnet blogger og bilder fra Tanzania og blir skikkelig reisegira! Men det er jo ikke sikkert jeg blir valgt ut så jeg får roe meg litt ned foreløpig.
Vi skulle i tillegg til den vanlige søknaden, skrive en liten avhandling om oss selv og hvorfor akkurat jeg bør få reise. Jeg smurte på, solgte meg selv som bare juling. La ut om at jeg hadde to moduler i sosialantropologi, og den ene var til og med om sørlige afrika!! Håper de ikke sjekker ut hvor omfattende de modulene er, for det var omtrent ikke mer enn at pensum var en liten stensil. Jeg følte meg også "moden og selvstendig nok til å være borte hjemmefra en 3 måneders periode". Jeg har også engelsk grunnfag, flere lengre opphold i utlandet bak meg, er klar for å møte nye folk og kulturer, og la oss ikke glemme den lille modulen i sos ant om sørlige afrika.Snakk om å selge seg selv!
Dessuten søkte jeg litt taktisk. Det er 3 forskjellige puljer en kan reise i, og den ene er midt i jula. Jeg satser på at de fleste studenter vil heim til mor og far og få pakker og mat og vaske klær og stjele tellerskritt i jula og at jeg dermed har en større sjanse for å komme med.

Jag kryssar mina fingrar och håpar på det besta!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg og krysser fingre og tær for det!!

Linn sa...

Fett at du har søkt der! Håper du får praksisplass i afrika:) Hvor lenge er det i såfall snakk om?

Ragnhild sa...

ca. 3 måneder. Men det er mange søkere så jeg tar ingenting for gitt, gitt! he he.

Anonym sa...

Kan du ikkje blogga litt om den nye sofaen?