tirsdag, desember 21, 2010

Så spennende med måneformørkelse!

Jeg løp ut med kaffe i hånda klokka halv ni i dag. Opp på St.Hanshaugen der jeg ventet å se opptil flere Knut Jørgen Røed Ødegård-aktige himmellegemebeskuere. Og hva fikk jeg se? Ingen folk. Heller ingen måne. Den der Holmenkoll-åsen eller hve den heter, blokkerte for utsikten til en appelsinrød formørket måne. Nedtur. Både mentalt og bokstavelig.
Jeg gikk altså ned til byen for å bli ferdig med siste del av julegavene. Men hva fikk jeg se der da? Butikkene åpnet ikke før ti. Nedtur! Men bare litt, for bokhandelen var åpen. Den fineste Norli der jeg fant fine bøker til fine folk. Bokhandelen er svær og labyrint-aktig og jeg kunne blitt der i timevis.
Men nå er jeg hjemme og fyrer i ovnen og det kan jeg også gjøre i timevis.
God Jul!

3 kommentarer:

GryS sa...

ÅÅÅ men jeg var der! På akkurat samme tid men på et annet sted. Og jeg så den røde månen!! Så fint å tenke på at vi gjorde det samtidig :)

Frøydis sa...

Du? Nå syns jeg snart det er på tide at du oppdaterer bloggen, ALT for lenge siden nå!!

Anonym sa...

Veldig spanande med måneformørkelse, men ikkje heile tida. Håper du ikkje har gitt heilt opp, (og ja, eg veit, eg kan jo berre begynna å blogga sjølv, men det blir liksom ikkje heilt det same, og heilt sikkert ikkje lika morsomt). Uansett, savner bloggen din, fine Ragnhild.