tirsdag, juli 20, 2010

Hadet tante rød

Neida! Joda jeg er blid og glad nå.
Jeg finner ikke kabelen til kameraet så jeg har ingen bilder å legge ut. Det er mulig den ligger i kjelleren i esken merket med "diverse nips", "ting fra stuen", div. bakgang/fiskestang" eller kanskje esken merket "såper". Det var en avledningsmanøver i tilfelle vi fikk innbrudd i flytteperioden for oppi der lå sølvtøyet. Lurt? Kjempelurt! Hvem vil stjele en eske med såper? Ingen! Hvem vil ha sølvtøy? Alle!

I dag har jeg seinvakt og dermed en enormt lang morgenstund med relativt mye gull i munn. Så deilig det hadde vært å komme seg ut av huset og bli kjent med denne nye og store byen, men det aller beste er jo å være hjemme og drikke kaffe i timevis.

I morgen har jeg fri, det vil si at jeg skal møte Gry og Ellef og drikke ØL etter jobben! Det blir kjekt. Må jo begynne å bruke litt av formuen min, jeg fikk jo allerede lønn etter en uke på Ullevål. I Bergen kommune får man lønn 2 måneder på etterskudd. Kjekt når de først kommer, men kjedelig å vente.

Jeg er helt sikkert enig i at sykepleiere får for lite lønn, men akkurat nå etter 3 år som student, fattig hele tiden, aldri nye klær og egentlig helt fornøyd med det, føler jeg meg styrtrik. La meg nå få leve i den troen en stund til hverdagen innhenter meg med regninger, billån, huslån, bleier- eller vent, jeg har jo ikke noe av det! Ha ha. Bare litt regninger. Og små bleier til tante rød.

1 kommentar:

Silje sa...

Kanskje hvis tjuen er veldig skitten.... "Strikketøy" hadde nok lurt fleir :) Kanskje også deg sjølv...