torsdag, juli 08, 2010

Ny i byen

Som de fleste vet har jeg nå flyttet fra Bergen til Oslo. Smak litt på den du. Flyttet. Fra Bergen. Etter elleve år i en fantastisk by som jeg kjenner ut og inn har jeg flyttet til en by hvor jeg ikke vet hva som er rundt neste sving. Sannsynligheten for å treffe kjente tilfeldig på gata er nokså liten, mens i Bergen skjedde det omtrent hver dag.
Ikke at det er synd på meg altså, det er bare litt merkelig. Jeg føler ikke at jeg bor her ennå, men mer at jeg er på ferie. Jeg har jo vært her mange ganger før siden André allerede har bodd her et år, så det er rart å ikke skulle reise til Bergen igjen, hjem til Sigurdsgate, gode venner (blant dem noen som bestemte seg for å flytte til Bergen nå nettopp, dårlig timing altså og dere vet selv hvem dere er!!) og kjente omgivelser.

Det som kan tyde på at jeg ikke er på ferie er at jeg nettopp har begynt å jobbe, og det er emne nr 2 dere kan smake litt på. Jobber. Som sykepleier. Det er dritskummelt! Ikke har jeg noen sykepleierstudent-skilt å bruke som unnskyldning for at jeg ikke har peiling, nå er det mitt ansvar å holde folk levende. Det er kjekt når jeg føler at jeg mestrer ting, men det aller meste er helt nytt og litt skummelt. Når jeg bruker ti minutter på å finne et urinprøveglass skal det bli godt å bli bedre kjent på avdelingen jeg jobber på, og få litt fortgang i sakene.

Alt er nytt for tiden men det beste med å flytte er å endelig bo sammen med han der typen min igjen! Han er jammen meg et kupp altså. (Som nå har full VM-klistremerkebok, tenk det)!!

Jeg får se om dette var et engangstilfelle-blogginnlegg eller om jeg blir flittigere å blogge. Det er jo litt teit å blogge. Jeg liker ikke ordet blogg. Men jeg forstår det sånn at min far syns jeg skriver morsomt til tider, så jeg får prøve å underholde hvertfall han!

6 kommentarer:

Linn sa...

Hei poto! Eg e SÅ glad for at du e flyttet til oslo! Eg vil veldig gjerne viser deg byen om du vil, og vi kan godt finne på kjekke ting utenom lønsjen også :-D! Eg vil gjerne ha deg med på fester og sosial stuff om du vil - setter sånn pris på å ha nære og kjære her in town! Og om du vil, kan vi trene sammen på sats i ny og ne også :).

Skjønner at det krever en kraftig omstilling fra din side å bosette seg i ny by når du har bodd så lenge i vakre bergen, men jeg har troen på at du kommer til å storkose deg her. I tillegg VET jeg at du er en superdyktig sykepleier bare ved å kjenne deg som person, samt at du bare kommer til å bli bedre og bedre - som du skriver, du må jo bli kjent med arbeidsstedet ditt, og det skjønner jo kollegaene dine også.

Og ja, du MÅ fortsette å blogge - eg e trofast leser og elsker bildene, tekstene, dine tanker og cool musikk du legger ut. Don't stop, please :D.

Stor klem på naso!

Anonym sa...

Hei

Hvem er det som skal flytte til Bergen, noen jeg kjenner???

Og du må ikke slutte å blogge!!!

Klem Line som savner deg

Ragnhild sa...

Line: (som jeg savner:) Det er naturligvis Anna jeg mener!
Linn M: Jeg er med på alt. ALT! Jeg kommer snart på besøk i reiret ditt! Har akkurat meldt meg inn i sats på bislett/majorstuen, blir nok helt fantastisk.

Anonym sa...

Å Ragnhild! Jeg savner deg sånn!!
Bergen har blitt så tom etter at du dro.
Svanhild mente vi burde bli venner med de nye folkene i leiligheten din så vi har noen vi kan stikke innom i ny og né. Jeg synes bestemt ikke at det er noen god idé. Jeg synes heller ikke at du skal slutte med bloggen. Det er ikke bare pappaen din som koser seg med den. Jeg er faktisk innom flere ganger i uken for å sjekke om du har skrevet noe nytt. Så det..
Jeg er ikke i tvil at du om veldig kort tid kommer til å mestre jobben din helt supert. Ikke bare er du en person som en bare må elske, du er også effektiv og flink. Håper jeg kan komme på besøk til deg kjære deg!
Stor klem fra Anna den etterlatte

Anonym sa...

Til deg kjære deg? Det var vel litt i overkant..
Anna

GryS sa...

Enig med alt som står her pluss med din far. Derimot er jeg glad for at Anna er i Bergen så jeg kan reise på på besøk (eneste som ville vært bedre er Oslo). Klem Gry