lørdag, februar 03, 2007

Åååååååårrrrrrrrhhhhhhh

Oslofjorden. Sett fra Hovedøya-båten.

Hver lørdag gleder jeg meg til å høre på pop quiz klokka elleve. Sitter klar med kaffien og venter, men hva kommer nesten hver gang? Jo, Sports-lørdag!!! Utrolig kjipt.

Det som er kjekt er at Anna har fått seg en blogg. Hun er kjempeflink å blogge, det kommer noe hver dag! Hvertfall foreløpig. Veldig kjekt å lese om og se bilder av der jeg skal, gleder meg mer og mer for hver blogg-innlegg fra Anna! Jeg har lånt noen Portugal-reisehåndbøker på biblioteket, og særlig den ene maser om hvor kjipt det er i Porto, men det er vel i forhold til å være turist, og gjerne amerikansk. (han som skrev den er amerikansk)
For å generalisere litt så er vel amerikanske turister ute etter andre ting enn meg i Porto, som f.eks å klage over kvalitet på diverse- hotellet, maten osv. Jeg husker i fjor sommer på en båttur på Oslofjorden, noen amerikanske turister som syns at det var utrolig skuffende der, det var stygt og dårlig opplegg og jeg vet ikke hva(enda det var sol og varmt og deilig) og var "glad we're not spending more time here". Vet ikke helt hva de forventet seg, men de bidrar lett til å lage enda flere fordommer mot amerikanske turister. Nok om det! (det fins mange snille og.)Jeg gleder meg til Porto og alt som følger med.

God helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke hør på ignorante, bortskjemte amerikanere!!! Porto er en super by. Gleder meg til å utforske med deg!
Kan ellers fortelle at jeg er kjempeforkjølet og ser på program om maur på tv. ha en fin helg!!
AnnA

Silje sa...

Veldig politisk korrekt den parantesen der...