torsdag, februar 15, 2007

Skipsfart for store og for små

I dag på vei hjem fra jobb så jeg en svær ny bygning som de hadde satt opp i Vågen i løpet av dagen. Vent litt...det går jo ikke an. Det var da jeg så at det faktisk var snakk om et skip. Fyttigrisen så svært det var! Og media hadde også fått det med seg. Skipet skal visst døpes på lørdag, hva bruker de da? En kontainer med champagne?? Nei dette er nok det største som har skjedd Bergen siden Rolling Stones var her. Avsperringer, losbåter som står parat, denne Star Java har visst fått stjernenykker a la Mick Jagger allerede. Bare jeg slipper å stå for catering så er det greit! Den skal vel ha grassatt med bensin kan jeg tenke meg!




Kremt. Hæ??

Nei etter det stålmonsteret måtte jeg ta bilde av en meget vakrere skute som så beskjedent stod bortenfor.


Og så denne litle rakkaren då! Beffen. Går fra den ene siden av Vågen til den andre mange ganger til dagen, men jeg har ennå aldri tatt den desverre.


1 kommentar:

Silje sa...

Eg har heller aldri tatt beffen, kanskje vi burde ta oss ein tur ein dag og besøke nokon som bur på nordnes..