tirsdag, oktober 27, 2009

Shoppe-tørke

Akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg ikke har lyst på noe nytt. Vil ikke ha nye klær, har ikke lyst å kjøpe fjas og greier som jeg ikke trenger. Og godt er jo det! Å slippe å gå og pønske ut i hvilken butikk jeg skal legge igjen pengene er jo herlig. Jeg bruker mer på fornuftige ting for tiden, som busskort og lesebriller.

Men. Så kom det et brev i posten fra mine gamle venner i National Geographic, som jeg pleide å abonnere på før. 350 kroner i året for 12 blad er jo ikke så dyrt, men jeg ble litt lei. De maste og maste for å få meg til å "være med i fellesskapet" lengre. Ikke på telefon, sånn som BT og andre aviser gjør, men via post. Brev etter brev som la fram hvilken fantastisk mulighet dette var, og hvor mange fine kart det fulgte med bladene. Litt ironisk i og med at de er så opptatt av miljøet, sier de. Så ble det stille en stund, helt til en dag nå nettopp da de tilbyr meg ett års medlemsskap for 227 kroner (nokså billig ja) og i tillegg skulle jeg få et digitalt kamera! Can you believe it! Hvertfall, jeg er fristet til å ta imot tilbudet siden det var så billig, men samtidig sliter jeg litt med å skulle ta imot et billig og sikkert dårlig kamera bare fordi jeg får det gratis. Jeg har jo allerede et kamera jeg aldri bruker, trenger jeg ett til? Sannsynligvis ikke.
Jeg får tenke på det noen dager til.
Men jeg tror anti-shopperen i meg har sagt nei.


3 kommentarer:

Silje sa...

Eg har gått bananas i bruktbutikkar denne veka; ny sjenk, ny aviskorg, ny lampe, nye dessertskåler, ny smørboks og ny ny vinterjakke! På tide å sette bremsene på her også...

Anonym sa...

Men da kan vi ha ett kamera i hver by! Kjør på sier nå jeg... smask!

André

Ragnhild sa...

Silje: Gratulerer med mange fine nye gamle ting! Sjenken er livet, sannheten og veien, eller hva de sa i den der bibelen.
André: Godt poeng du! Og en trenger ikke være redd for at det skal gå i stykker for det er sikkert møkkadårlig uansett.