søndag, oktober 25, 2009

Wilco will love you baby

Her sitter jeg og prøver å få gjort skolearbeid mens tankene vandrer over til langt mer spennende tema som for elsempel:
Facebook
Skype
Kaffe
Ringe familien
Kjøpe billett til film

At jeg ikke kan konsentrere meg bedre! Jeg er mer opptatt av at rammene rundt skolearbeidet skal være ok. Det er lettest å jobbe hvis det er ryddig. Hvis jeg sover ekstra lenge om morgenen har jeg mer energi til å jobbe. Jeg kjøpte meg noe jern-tilskudd i går. Jeg har bestilt meg lesebriller. Alltid er det noe som er i veien for at jeg kan få ræva i gir og bli ferdig med skolearbeid. Det er så synd på meg som har så mye å gjøre på en gang, skolen er teit og har dårlig organisering, jeg orker ikke, bla bla bla.
Jeg er jo i bunn og grunn svært heldig som kan ta en utdannelse. Jeg er ikke syk. Jeg er ikke blakk. Skolen er fortsatt en smule merkelige i organiseringen, men det får jeg bare jobbe rundt. Jeg trenger å dra beina og hodet ned på jorda og skjerpe meg. Det er ikke synd på meg og jeg ikke vente til jernlagrene i kroppen er fylt opp før jeg begynner å reagere. Skjerpings frøken! Ta nå det svineinfluensafrie hodet ditt og sett i gang og les.

Helt til i kveld klokka ti, da skal jeg ned på kinoen og se en dokumentar om Wilco. Det er atter en gang filmfestival i byen som jeg ikke får med meg. Men får jeg sett denne er jeg blid og fornøyd. Dessuten skal jeg se Michael Jackson filmen med Linn Merete på onsdag, så da får jeg kvoten min av musikkdokumentarer fylt litt opp! Kunne gjerne sett musikkdokumentarer hver dag.

Nuvel, det var skolearbeid og kaffe det skulle dreie seg om nå. Hadet!

1 kommentar:

Linn sa...

Jippi - gler meg til kino med deg! Kjenner meg foressten veldig igjen i motivasjonssvikten din, den kommer og går hos meg også. Jeg merker særlig at det er godt å ha hjemmekontor i ny og ne, samtidig er det da så mye lettere å gjøre "alt annet" enn å skrive de tre ekstra sakene man gjør på jobb. For meg hjelper det da å ta turen ut et annet sted med en latte i hånden og skille på hjem og jobb. Eller lage et skikkelig kontor hjemme, med papirbunker, PC, kaffi, telefon, god stol, spotify og full kons :-D.