onsdag, november 18, 2009

Heilt sjukt

Ja ja, det ble ikke til at jeg fant bilder av mine foreldre da dei var kule og barnefrie, jeg ble nemlig syk da jeg var hjemme. Så jeg fikk ikke gjort noe, faktisk! Bortsett fra å arrangere en gigantisk ribbemiddag til 5 personer midt i en feberrus på lørdag. Og kjøpe meg ny jakke, akkurat sånnen jeg hadde tenkt meg. Ok, ikke så verst bare det. Men jeg måtte melde avbud på konsert med John Olav Nilsen og gGengen på Folken (som ifølge vitner var helt fantastisk).

Jeg vurderte å bli hjemme på Bryne denne uken hvis jeg likevel var syk og ikke kunne gå ut, men du vet. Mor har ikke internett. Gisp. Og jeg hadde ikke med meg noe å lese i. Jeg ville hjem til min egen seng, datamaskinen, sånne ting.

I helgen hadde jeg opp i 39,6 i feber, og ja, jeg målte feberen der dere vet, og litt oftere enn det som er behagelig. Etter jeg kom hjem gikk feberen heldigvis ned. Jeg trodde den kom tilbake et par ganger, men det var bare datamaskinen som hadde vært på fanget for lenge.

Så jeg går rundt her i huset med vond hals, hovne ett-eller-annet i halsen, vondt i hodet og nakken. Jeg fikk min gode fe Frøydis til å gå i butikken for meg og handle mat som var lett svelgbar, som for eksempel potetmos. Mykt og lett å svelge, trodde du? Nei, kjempevondt, det skrapte seg nedover i halsen. Ok jeg overdriver litt, men ikke så veldig mye.

I går så jeg hele sesong 4 av sex og singelliv på dvd på en gang. Og jeg må si, det var utrolig tilfredsstillende! Jeg hadde ingen steder jeg måtte dra, skulle ikke opp tidlig i dag, kunne bare kjøre på så lenge jeg ville.
Og i dag våknet jeg av min egen svettelukt klokka kvart på elleve og føler meg nokså god bortsett fra et hode som ikke klarer å romme all sykeligheten, så det føles to nummer for lite.

Så agenda for dagen i dag er: Hold sengen til jeg ikke orker mer svettelukt, gå deretter og dusj, og sett på sesong 5 av sex og singelliv og se til jeg skal legge meg.
Og siden man får litt New York-abstinens av å se på serier som den, skal dere få denne sangen så kan vi alle drømme oss litt vekk.

4 kommentarer:

TromsøKjersti sa...

Åh... Stakkars Ragnhild, håper du er litt betre no? Samtidig så seier min onde fe "heldiggrisen som kan ligge heime å sjå ein serie som aldri sluttar". Hm... Har sett eit par Sex og Singelliv episodar på TV3 i da sista, og kvar gong det er slutt har eg lyst å trykke fram til neste...

Ragnhild sa...

Hei Tromsø-Kjersti!
Har sett sesong 4-6-altså helt til slutten-nå på 3 dager. Og når hodet ikke verker og jeg er inne mest fordi jeg er smittsom, er det herlig å kunne tilbringe dagevis med sex&singelliv. Jeg både klappet når episoder er slutt, og ropt til karakterene på skjermen. Gjør det!! Ikke gå dit!! He he. good times. Nå må jeg låne filmen av noen.

Linn sa...

Off off! Håper du har komt deg - høres ut som en heavy runde du har vært igjennom! God bedring til deg jaffal, og naisss sang ;)

gryS sa...

Må si du har utnyttet denne uken på en eksemplarisk måte. Ikke mange som får andre til å bli misunnelige fordi du er syk gitt. Kanskje jeg burde ha tatt meg en tur og fått litt svineinfluensa? Neida. Holder meg til en 17-timers søvnkule jeg så blir alt bra. God bedring!!