torsdag, april 01, 2010

Ja ja

Jeg reiste til oslo for en uke siden uten å s det til andre enn André og Line. Så jeg dukket opp på en konsert og overrasket både Gry og Ingrid! Konserten var med Get Well Soon, vi fikk billetter av Line som hadde vunnet! Jeg hadde ikke hørt det før men i følge alle som var der og hadde sett de på Roskilde i fjor, var det MAGISK, FANTASTISK, DE GREIN NÅR DE STOD DER osv, så forventningene var jo skyhøye. Det var helt ok, he he. Fant en cover på youtube av Born Slippy av Underworld (jeg likte godt den der Trainspotting for ca 14-15 år siden, wow så gammel jeg har blitt) og her er den.


På fredag var vi hjemme hos Gry og Gry (der jeg endelig fikk overrske den andre Gry-en) og spiste middag, drakk masse vin, øl og absinth (som jeg stod over er jeg temmelig sikker på) spilte Alias og lekte med Spotify. Min favorittlek på fest er "spill en sang hver", en lek som alltid sklir ut når folk går på do, finner en finere sang, ikke klarer bestemme seg, sniker i spillekøen "Men du var jo på do". Jeg tok mange bilder, men siden jeg ikke er så glad i å legge ut bilder av folk uten å ha spurt om lov får dere bare ett av meg. "Fuck off" har jeg valgt å kalle det.


På lørdag var André og jeg på konsert med The Avett Brothers på Garage. Like opphauset som konserten på torsdag var, men utrolig bra! Plata er nokså rolig og vakker, men konserten tok helt av og det var så gøy det kunne være i fyllesjuka på en rar lørdag.


På søndag gikk jeg tur med Gry og Gry. Den gikk via Majorstuen, gjennom Frognerparken, bort til Bygdøy Allé (som Gry hadde hørt var fin å gå tur på men som var full av trafikk) og bort på en café med fancy interiør og ikke fullt så fancy meny.
Kan dere se hvem som er statuer og hvem som er Gry og Gry?

Der la jeg visst ut et bilde uten å spørre motivene. Men de er så fine at de sikkert ikke har noe imot det.

Gry og Gry har gått på sirkusskole, og de viste frem trikset sitt i nettoen:

Et relativt pent vindu:



Etterpå gikk turen til Grønland for å møte Ellef og Benedikte som hadde barnevakt og var meget klar for øl på Oslo Mekaniske. Der var det varmt og godt og nesten tomt.

Ellers på turen min har jeg:
-vært på besøk hos Line og de
-møtt Ingrid og co på café
-spist taco
-hjulpet Gry S med å kjøpe ny pc, dvs jeg stod i bakgrunnen og var moralsk støtte mens Ellef stod i forgrunnen og sa: "Kjøp den" og lignende for å få prosessen i gang.
-spist sushi (takk for maten Gry!)
-Laget fleskepannekaker, det ble et relativt stort fleskeberg, he he
-Fått den fineste T-skjorta av André:

Han har nemlig vært i New York og Austin/SXSW. For de uten skikkelig musikksmak, så er det altså en slags logo til Grateful Dead, verdens beste band.

Fikk også denne veska, min nye favorittveske med plass til alt!


Alt i alt hadde jeg en strålende langhelg. Men jeg gleder meg til å flytte dit og ha god tid til alt, er litt vanskelig å få tid til alle på kort tid. Pluss at da kan jeg spise all den billigsushien jeg orker, året rundt! Hele tiden!

3 kommentarer:

Linn sa...

åå gler meg masse til du flytter hit!! faste søndagsturer med endestasjon sushi house gjerne??

Ragnhild sa...

Mmm, me likey...

gryS sa...

Ååååå det var kjekt med besøk. Og du kan legge ut bilder av meg sålenge jeg ser bra ut og har klær på :)