torsdag, april 01, 2010

Jeg snakker med meg selv

fordi det ikke er noen andre i Bergen by i påsken. Det er helt tomt. Noe som i utgangspunktet er svært godt, men når alle jeg kjenner reiser på hytta/fjellet/heim har jeg kun meg selv å snakke med, noe som kan bli litt kjedelig. Heldigvis har det ikke vært perioder med pinlig stillhet ennå, det kunne blitt rart. Jeg klarer å være stille i mitt eget selskap, sånn sett klarer jeg oss bra.
Men for ikke å gå på veggene her hjemme, gikk jeg en tur på Akvariet i går for å:
1. Bruke årskortet mitt, herregud jeg har ikke vært der siden jeg kjøpte det og flytter jo snart, og
2. Se på de nye haiene som har flyttet inn. De har en sånn haitunnell, jeg vil heller kalle det en undergang siden den er så kort. Men kul var den! Fire haier som svømte frem og tilbake uten å spise alle de tropiske fiskene som også bodde rundt undergangen, noe som forundret meg litt. Haiene har fått teite navn som Glefs og Bitten og lignende. Jeg syns hvertfall at de burde kalt en av de for Heine.
En ting jeg lærte i går:
Det er vanskelig å ta gode bilder av fisker uten blits, og forsåvidt også med blits.


Her er den ene rakkaren


Og her er den andre, eller for alt jeg vet er dette også den ene. De er jo helt like.

Noen av fiskene har så utrolig fine farger! Og det var akkurat sånne jeg og André så da vi dykket på Ko Tao, bare mange flere. Jeg vil dykke. Kanskje de arrangerer dykketurer i haitunnellen i bursdager? Det går an å holde slanger hvis du har bursdag, dykking med haier kan ikke være så mye verre.

Se på denne! Den likte jeg godt og tok mange elendige bilder av, dette ble kanskje best.
Sånn var dagen min i går, i tillegg så jeg to filmer: Anchor Man og Lost in Translation.

3 kommentarer:

Silje sa...

Og så har du blogga litt. Og det likar eg godt, for eg sit på Hareid, og det er ikkje så mange her helder :)

Silje sa...

Kva med Haisann, Hallhaien, Haileluja og Sieg-Hai?

Ragnhild sa...

Dårlig forslag det der sieg hai. Syns alle fire burde hett Heine. Det er jo bare bergensere som hete det! Kanskje en kunne hett Heikki Holmås.