torsdag, august 27, 2009

fri på en torsdag, nais!

I dag har jeg studiedag og planlegger virkelig å lese altså. Selv om klokka er 12, jeg våkna for en time siden og drikker nå kaffe i senga og hører på musikk. Modulen vi har nå er nemlig psykiatri som er kjempespennende, hvertfall å lese. Håper det blir like spennende i praksis. Lærerene vi har nå er enormt flinke så det er gøy å gå på skolen for tiden. Og da er det enda mer gøy å være godt forberedt til forelesningene. Jeg bestilte bøker på internett som kom i går, så nå er det bare å dykke ned i havet av personlighetsforstyrrelser og psykoser.

Ellers så gleder jeg meg veldig mye til helga. Da får jeg besøk av ei på 31 år og ei stor skolejente på 6 år. Så i tillegg til å lese i dag skal jeg rydde og "lage det fint" som det heter når en leker i barnehagen.
Andre saker i nyhetene:

-André var på fotballtrening på mandag da han vrengte foten og røk noen leddbånd. Måtte på legevakten og har fått bandasje. Må gå med skinne i en måned. Stakkars!

-Samme mannen har kjøpt seg ny telefon av typen Iphone. Dette medfører endringer i min dupedittsamling, da jeg overtok Ipoden hans. Har hatt det kjekt med den i det siste, men greia med å måtte slette alt og legge inn på ny er nå litt knotete. Jeg jobber derfor med å daglig legge inn et par plater på Macen og oppdaterer Ipoden så jeg kan høre på andre band enn Wilco og Bob Dylan. (Ingenting galt med noen av de forøvrig).
Jeg syns det er en uting at Ipoder ikke har radio og at en må kjøpe en dings utenom for å høre på radio. Det kommer jeg nok aldri til å gjøre, men til staheten har gitt seg nøyer jeg meg med å laste inn podcaster. Og det er gøy kan dere tro! (Føler jeg har nevnt dette et par ganger før)? Jeg er så glad i radio har jeg funnet ut. Så i september når tv-kanalene fordufter her i huset skal jeg ha nok å underholde meg med på rikskringkastingsfronten.

-Jeg jogget rundt Store Lungegårdsvann i går kveld. Har til og med laget en spilleliste på Ipoden som heter "jogge" eller noe sånt. Jeg skal i form til bikinisesongen! Må ha litt god tid på meg, hehe.

-Neste helg skal jeg til Oslo. Det gikk 2 dager tilbake i Bergen før jeg fant ut at jeg snart måtte se André igjen, så jeg kontaktet folkene som forvalter reisefondet mitt og sa når jeg ville reise. Veldig greit! Når fondpengene tar slutt vurderer jeg å sette inn en sum til Frøydis og bare be henne bestille billetter til meg. Neida, jeg gjør ikke det. Bare tulla.

-Et par helger etter der igjen, kommer André hit! Sammen med venninnene sine Gry og Ingrid. Vi skal nemlig på 40-årsjubileum for Hulen. Gode, gamle Hulen. Hadde det ikke vært for den hadde jeg ikke møtt André og hadde ikke sittet her med sommerfugler i magen og gledet meg til å se han igjen.

-Og så, været: Det småregner litt.
Ha en fin dag da! Kanskje for å få folk til å kommentere mer, må jeg avslutte med et spørsmål.

Hva skal du gjøre i helgen?

2 kommentarer:

gras sa...

Hei!

Nå har jeg sittet her og kost meg med flere ukers blogging som jeg ikke har lest. Du er så flink og kreativ til å tegne og fortelle!

Jeg lo spesielt godt av historien med tullebærene, synes du er heldig som har hatt besøk av Anna og har sett filmen hennes (leser du dette Anna? Håper jeg får se deg snart!!:)), og så synes jeg selvfølgelig synd på Andre.

Det er ikke så mange oppdateringer å komme med her i bygården: i helgen har jeg vært på middag hos Kristina og fått kylling med en saus av chili og sjokolade (!) og et tequilashot for mye og så har jeg vært innom to utesteder som er nye for meg; Tiller og Sosialen. På sosialen har de kjempekald øl, mmm. Og på Tiller har de spill. I tillegg har jeg og min storesøster vært og sett fossilet Ida, det var spennende. Å ja, og i natt har jeg sovet i 13 timer!!! Der kan du se, det var visst noen oppdateringer allikevel...

Gleder meg til du kommer i helgen! Stor klem fra Gry

Ragnhild sa...

så kjekt med lang tilbakemelding fra deg! Det hørtes ut som en riktig innholdsrik helg. Jeg fant nettopp en eske full av brev og bilder fra tidlig 2000-tall, og DET var rart det. Mye jeg hadde glemt.