mandag, august 17, 2009

jeg fylte året

I og med at det ikke var en rund dag og at jeg skulle tilbringe dagen/kvelden på en festival, hadde jeg ikke regnet med feiring og gaver. Men der tok jeg feil gitt!
Av André fikk jeg en kjole som var kjempefin og passet akkurat. Jeg tror jeg må sende han på klesshopping fra nå av siden jeg bare ender opp med svart og grått og billig for tiden.
Alle veninnene mine hadde gått sammen og ga meg et flyfond. Dermed kan jeg ta noen flyturer til oslo (eller tog går jeg ut fra) nå når André bor her (å herregud det skal bli kjedelig å bo alene....) Men det morsomme med den gaven er at Gry klarte å røpe det til meg dagen før, at jeg skulle få et fond av noe slag. Så Frøydis vrengte hjernen for å lure meg til å tro at det var noe annet. Så det første kortet jeg fikk, fortalte meg at jeg hadde fått et sminkekurs på "Åsane Fashion" som gikk over et halvt år, så jeg kunne freshe meg til jeg skulle besøke André. Det var litt vanskelig å holde maska, jeg visste jo ikke at de bare kødda. Selv om jeg håpte det inderlig. Ha ha, der lurte de meg gitt! Åsane Fashion du liksom.

Litt utpå morgenen fikk jeg en bildemelding med bilde av Alexander Rybak. Det var fra en kamerat som har vært turnémanager for han nå i sommer. Det skule egentlig være en video, og den fikk jeg se senere på kvelden. Der sa Alexander Rybak noe sånn som "Gratulerer med dagen Ragnhild, håper du får en fin dag" Og så gjorde han en sånn tommelen opp. Haha! Ikke nok med det. Da jeg kom hjem om natten og skulle legge meg, lå dette på puta mi:
Et signert handlenett. Dette må være den morsomste gaven jeg noen gang har fått (i tillegg til gavekort på Åsane Fashion).
Den aller første gaven jeg fikk, fikk jeg av Gry og Gry kvelden før. Vi var på Sgt.Petter konsert på John Dee da klokka slo 12 og Askepott ble ett år eldre. De kjøpte dette fine handlenettet til meg!
For de som ikke kan alle sangene til SgtPetter utenat, så heter den første plata hans it´s a record. Derfor er det morsomt at det står it´s a bag på denne.
Nå kan jeg aldri si ja takk til plastpose i butikkene, når jeg har så fine nett å bære makaroni hjem fra butikken med!
Hadde visst ikke helfigurbilde av meg med ny kjole men sånn ser den ut. Hurra for meg! (og mest for André)
Oi det er jo mere å fortelle om dagen ja.
Jeg satt og koste meg med påspandert vin og øl da André tok meg med backstage. Datarock var ferdige å spille og var inne på "rommet" sitt. Jeg trodde jeg bare skulle få si hei og hallo, da Fredrik sa "en to tre" og så sang alle bursdagssangen til meg og spretta champagne. Oi oi oi. For det første var jeg gooood og brisen og for det andre er jeg ikke vant med å bli så til de grader feiret på en vanlig 32 årsdag, men jeg ble hvertfall nokså flau. Men det var veldig smigrende! Og da satt jeg der med dobbelt av alt, både det som var i orden og det som var galt. Neida, men jeg satt der med øl vin og sprudlevann. Og tenkte på min forrige bursdag. Da var jeg i Thailand og ingen andre enn jeg og André visste at jeg hadde bursdag. Det var jammen ikke verst det heller, men i år tok det virkelig av.
Jeg har mange fine og gode mennesker rundt meg som jeg setter utrolig stor pris på. Tusen takk til alle sammen for en fantastisk dag på en fantastisk festival!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, dette var kjekt. Heldiggris for alt saman. Fin kjole og eg kjenner ei som ville vorte kjempemisunnelig på Alexander Rybak gratulasjon og effekter, for ho er nemmeleg litt forelska i han, men det er altså ein hemmelighet.

Linn sa...

Haha, utrolig morsomt!! Og FOR en knallflott kjole, selv om jeg ikke seg deg i fullfigur, elsker fargen og rutene - going han derre kjæresten din asså! Og du e gråådig fin:) Savner deg her på Lindås, håper vi møtes igjen snart. Når du kommer til Oschlo-oschlo i ny og ne, hadde det vært koselig å vine litt med deg:) Klem!

Ragnhild sa...

Marianne: Er det Gry?
LinnMerete: Ja jeg er fornøyd med han der André! Kom akkurat tilbake til Bergen. Skal gi en lyd når jeg kommer til Oslo neste gang. Og jeg savner Lindås også faktisk! Må nok snart ta meg en tur for å knege og snakke med katten:-)