tirsdag, mars 20, 2007

Porto 4 ever

Okei. Da var jeg hjemme fra min fantastiske tur til Porto. Har hatt det så bra! Slappet av, spist, sovet, vandret rundt, drukket kaffe, sovet, vært på båttur, spist kjøttkaker, vært ute på byen, vært på cafe, lest og i det hele tatt kost meg glugg i hjel! Har mange bilder, her er bare litt av alle jeg tok. Legger kanksje ut flere og senere hvis jeg gidder!

Morgenstund har gull i munn og en flaske portvin på bordet!

Tagging under broen. I speak fashion!


Den velkjente Eiffel-broen, sett fra Ribeira hvor det er en god del restauranter og cafeer.

Anna lagde kjøttkakemiddag til 10 stykk! De fleste var polakker og likte maten. Ikke så rart for det var eeeenormt godt! Faktisk den eneste gangen jeg smakte portvin, og omtrent alt annet som fins av alkoholholdig drikke.


Vegg og tak på Libreria Lello, en meget vakker bokhandel i Porto

Se så fint hus! Fliser var det på omtrent alle hus, og folk tørker klær hele tiden.


Oi der var visst taket ramlet sammen. Det var mange forfalne bygninger i Porto, som en gang har vært veldig vakre. Synd, jeg skulle gjerne ha bodd i mange av de!

Klesvask



Kaffepause

Og vi lufter enda mere klær...


Trapp i Libreria Lello...

..og utsikt ned fra 2. etasje der.


Mitt første møte med Lisboa da jeg kom fra flyet til togstasjonen, var varmen. Da var det rett av med sure sokker og tjukke sko, og på med sommersko!


Noddy er populær. Her kan en spise han!


Schipol flyplass, Amsterdam. På vei til Portugal


Ingen kommentarer: