mandag, oktober 11, 2010

Rastløs

Utålmodig. Jeg vil ha lønna mi! Hvorfor kommer den i morgen og ikke nå i kveld?? Jeg er ikke blakk, jeg vil bare se hvor mye som kommer. Det er så nytt for meg med flersifret beløp på kontoen. Og så vil jeg at den nye telefonen min skal komme i posten! Jeg løp jo hjem fra jobb fordi jeg håpet på en hentelapp i postkassa. Der lå det bare et nokså fint brev som omhandlet pensjonen min, men jeg jublet ikke av den grunn.
Når Ullevål Sykehus sier at lønningsdagen er den 12. i hver måned så mener de visstnok den 12. Ikke den 11. klokka ti over halv fire sånn vi hadde det i SiB. Og når mannen fra Chess sier at telefonen kommer om fem virkedager, ja da mener han fem virkedager. Det inkluderer ikke lørdag.
Det er rett før jeg går i butikken og kjøper SNUS, så rastløs er jeg.
Det var her det startet. Innimellom Campari og gin/tonic, Cava og øl, bommet jeg snus av min kusine som snart ikke hadde flere igjen men som var snill og sa jeg bare måtte forsyne meg. Så lenge jeg ikke kastet den brukte, våte prisen oppi det lille rommet i lokket, som jeg automatisk grep etter når jeg ble kvalm og svimmel.

Skrevet av Ragnhild "Karl-Ove Knausgård" Mossige.

1 kommentar:

Linn sa...

Du skal alltid få bomme snus av meg, fornøyd hvis jeg får deg på kjøret :P