mandag, oktober 04, 2010

To fine turer til

Den ene gikk til Berlin. En by etter min smak. Det første vi gjorde da vi kom til hotellet var å bli forskrekket over at doen og badet hadde en nokså åpen minimalistisk løsning, sånn at tissing og bæsjing gir god gjenklang. Fint skal det være, om ræven henger ute, bokstavelig talt. Da vi var ferdige med det, gikk vi opp til Brandenburger Tor for et ekte Kodak-moment. (Det er her en bare må skrive "håinn i håinn som om det var i går)


Dritglad for at muren er vekke! Vi kan bevege oss fritt!

Jeg var så i farta at jeg var umulig å avbilde

Her er hovedbestanddelene i en hyggelig kveld på hotellrommet før vi ravet ut i byen: ostepopkuler, Champagne, snus, Angry Birds på iPhone, kortskriving i fylla. Av disse kortene har jeg sendt nøyaktig ingen. Så Anna, Frøydis, Helene, jeg har noen pene postkort, ferdig skrevne liggende her til dere. Jeg vurderer å henge de opp, så kan dere evt få de senere. Kom og få.


Denne hadde vi utsikt til fra hotellrommet. Jepp.
Sååå glad


Om vi var på museer? Ja! Stasimuseet naturligvis! Veldig bortgjemt midt inni Stasis gamle hovedkvarter som var gigantisk. Ganske interressant. Og veldig lite.


Det jødiske minnesmerket. Vi sniklyttet på en turguide (dere ser at André prøver å gjemme seg litt) og fikk vite at vi kan tolke dette monumentet akkurat sånn som vi vil. Så bra, jeg som alltid går ut fra at jeg tolker kunst feil.

Utenom dette tok vi lite bilder, men vi suste virkelig rundt i hele byen med U-bahn og hadde det svært kjekt. Jeg vil tilbake!

1 kommentar:

Linn sa...

Haha! GØY! Berlin blir definitivt neste destinasjon, uten gjenklangdass vel og merke.